Service & garantie
Goed onderhoud is het halve werk
Bij regelmatig onderhoud gaat uw voertuig langer mee. Bovendien kunt u uw garantie verliezen als het onderhoud niet goed wordt uitgevoerd.
Op deze pagina vindt u tips en richtlijnen voor het veiligste gebruik en de aanbevolen onderhoudsfrequentie.
Onze servicemonteurs staan voor u klaar
Voor een onderhoudsbeurt bent u welkom in onze werkplaats. Wij komen op verzoek ook bij u aan huis met onze servicebus. Onze vakkundige servicemonteurs zorgen er graag voor dat u lang en veilig van uw aankoop geniet.
Dagelijks onderhoud
Door goed dagelijks onderhoud van uw voertuig zorgt u voor een soepelere rijervaring, meer veiligheid en een langere levensduur van uw voertuig.
Dagelijks onderhoud omvat onder andere het volgende:
- Opladen van de accu: Zorg ervoor dat de accu op tijd wordt opgeladen. Bewaar de accu het liefst in een omgeving van 10 tot 25 graden.
- Controleren van banden: Controleer dagelijks de staat van de banden.
- Onderhoud van sloten: Zorg ervoor dat de sloten goed werken en bescherm ze tegen vocht.
- Droog bewaren: Zet het voertuig zoveel mogelijk op een droge plek om schade door vocht te voorkomen.
Periodiek onderhoud
Bij veel gebruik is het belangrijk om uw voertuig vaker te laten controleren. Laat periodiek onderhoud uitvoeren door een ervaren monteur, zodat de kwaliteit verzekerd is. Ook als u minder vaak rijdt kunnen er problemen ontstaan, zoals een lege accu, slijtage of een verstopte filters.
Hieronder vindt u het onderhoudsadvies voor uw voertuig bij weinig en intensief gebruik:
- Eerste controle: Binnen 1000 km of maximaal 12 maanden na levering.
- Vervolgcontroles: Minimaal één keer per jaar of na elke 2000 kilometer.
Door regelmatig onderhoud verkleint u de kans op onverwachte problemen.
Kosten onderhoud
- Onderhoudsbeurt: €69
Onderhoud aan huis
Bent u niet in de gelegenheid om naar ons of één van onze servicepunten te komen? Dan komen wij naar u toe.
Zo mist u geen onderhoud en kunt u snel weer zorgeloos de weg op.
Kosten onderhoud aan huis
- Onderhoudsbeurt: €69
- Voorrijkosten: €49
Maak direct een service-afspraak
Wij streven ernaar om u binnen twee werkdagen te reageren na het invullen van het serviceformulier.
Waar heeft u garantie op?
Voor alle producten die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat het product voldoet aan de verwachtingen van wat het moet doen.
Wist u wij ook aanvullende garantie bieden? Lees verder voor meer informatie over onze fabrieksgarantie. Deze extra garantie heeft geen invloed op uw wettelijke garantie.
Je ontvangt op al jouw aankopen de wettelijke garantie. Dat wil zeggen dat een product moet voldoen aan wat jij als consument redelijkerwijs van het product mag verwachten.
Onze fabrieksgarantie is maar liefst 5 jaar op het frame en 2 jaar op de overige onderdelen.
We bieden een haal- en brengservice aan voor al onze klanten die een voertuig bij ons hebben aangeschaft.
Garantie bij GoVida
Hieronder leest u de veelgestelde vragen over de garantie van onze voertuigen. Let op: deze garantie geldt alleen als:
- u de veiligheidsvoorschriften en gebruiksaanwijzingen hebt opgevolgd;
- er geen sprake is van slijtage en/of de volgende onderdelen verkeerd zijn afgesteld: banden, remmen, kabels, tandwielen;
- uw voertuig alleen onderhouden en gerepareerd is door GoVida of een aangewezen partner;
- uw voertuig in originele staat is. Dus wanneer er onderdelen en/of accessoires niet juist gebruikt of gemonteerd zijn. Of wanneer een accessoire gemonteerd is die niet specifiek voor het voertuig gemaakt is.
- u netjes bent omgegaan met het voertuig en deze met de juiste bedoeling is gebruikt. Dus niet voor wedstrijden en/of commerciële activiteiten.
Veelgestelde vragen
Hieronder vindt u antwoord op veelgestelde vragen over service en onderhoud.
Wanneer gaat mijn garantietermijn in?
Direct na de aankoop van uw voertuig gaat de garantietermijn in. Zo kunt u meteen zonder zorgen direct de weg op.
Hoe dien ik een garantieclaim in?
Dit kan via het serviceaanvraagformulier op deze pagina. Wij streven ernaar om binnen twee werkdagen contact met u op te nemen.
Moet ik in het bezit zijn van het aankoopbewijs?
Ja, u moet in het bezit zijn van het aankoopbewijs. Hebt u deze niet? Neem dan contact op met de verkopende partij om het op te vragen.
Is het mogelijk om een vervangend voertuig te krijgen tijdens de reparatie van mijn voertuig?
Ja, bij ons kunt u tijdelijk een voertuig in bruikleen krijgen of huren terwijl uw eigen voertuig in reparatie is.
